התנגדות רבנית עזה להסכם 'קדם נישואין' של הסתדרות הרבנים באמריקה

דוד לזר 1 Comment on התנגדות רבנית עזה להסכם 'קדם נישואין' של הסתדרות הרבנים באמריקה
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פוסקי הלכה נוספים הצטרפו בימים האחרונים לפסק ההלכה של ראב"ד העדה החרדית בירושלים, הגאון הרב משה שטרנבוך, נגד הסכם קדם נישואין שמקדמת הסתדרות הרבנים באמריקה.

חשיפה: "אני עד למקרים חמורים של רבנים שמחתנים שלא על פי ההלכה" • האזינו

הרבנים שהצטרפו לפסק ההלכה הם רבה של טבריה הגאון הרב אברהם דב אויערבאך, רבה של גילה הגאון הרב אליהו שלזינגר, הגאון הרב שלמה זעפרני ורבנים נוספים, המצטטים בדבריהם את גדולי הפוסקים מרן רבי יוסף שלום אלישיב זצ"ל ומרן רבי עובדיה יוסף זצ"ל, שפסלו את רעיון הסכם קדם נישואין מכל וכל.

בעבר תקף הרב שלזינגר ב'מדברים אקטואליה' עם בצלאל קאהן ודוד חכם ב'קול חי' את הנישואין על תנאי ואמר כי "אין פוסק בדור האחרון ובדור הקודם שהתיר לערוך נישואין על תנאי", לדבריו, "מדובר על נישואין שנעשים על תנאי מלכתחילה בשביל שבני הזוג יוכלו להיפרד בעת שהם יחליטו שהם אינם מתאימים יותר".

הרב שלזינגר

כמו"כ הוסיף רבה של גילה כי ישנם בעיות נוספות שנעשות על ידי אותם רבנים, "בעיות של עדים לא כשרים של מחללי שבת או אפילו קרובי משפחה, הכל בשיטה של 'תהיה ידידותי', יש הלכה ועל פיה צריך להתנהג. אותם רבני הם בעלי השקפה ליבראלית וקונסרבטיבית, הם חושבים שכך הם פותחים את היהדות לעולם הליבראלי אבל האמת היא שככה הם מחריבים את העולם היהודי".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    תחליפו בדחיפות תמונה של הרב שטרנבוך
    זה תמונה ישנה מאוד!